DRAAMAVABA ELU - Draama kolmnurk, konflikti kolmnurk, konfliktilahendus, probleemilahendus, harmoonilised suhted, konfliktikoolitus, probleemilahendamise koolitus, karpmani kolmnurk, vägivaldsed suhted, konfliktid
  • DRAAMAVABA ELU
  • MÄNG
  • DRAAMA KOLMNURK
  • DRAAMAVABAD SUHTED
  • DRAAMAVABA TÖÖ
  • VÕIMALUSED
  • KONTAKT
    • SAAME TUTTAVAKS
  • BLOGI

DRAAMAVABA TÖÖ
​

Produktiivne kolmepäevane töönädal on vägagi saavutatav reaalsus, kui isiklikud draamad, kodused probleemid ja lapsepõlvest pärit dünaamikad jääksid kodusesse keskkonda.

Töökeskkond on populaarsuselt teine koht erinevate sotsiaalsete mängude läbimängimiseks.
See jääb alla vaid kodule (ning tänapäeval võibolla ka sotsiaalmeedia maastikule, kus inimesed veedavad sageli veelgi rohkem aega, kui oma enda kodus).
Tööl on võimalik mängida mitmekülgsemaid emotsionaalselt dramaatilisi mänge, ka mängukaaslaseid on rohkem, kui privaatsfääris - kolleegid, ülemused, alluvad, partnerid ja otseloomulikult ka kliendid! 

Kui sageli näeme töösuhetes seda, et keegi on halb (karm, hoolimatu, ebaõiglane), keegi on ohver (kellele tehakse liiga või keda ei märgata/hinnata/tunnustata) ja keegi peaks või võiks tulla päästma (isehakanud terapeut või kohtunik töökollektiivis).

Mäng jätkub seni, kuni on mängijaid (või töötajaid.. või töökohti... või kolleege).
Kuniks aga tööl käiakse analoogseid dünaamikaid läbi mängimas, ei käida tööl tegemas tööd.
Psühholoogilistest mängudest ei võida töökeskkonnas ammugi keegi.
Sellisel moel suhestudes ei ole võimalik teha viljakat koostööd, teineteist toetada, ühise eesmärgi suunas liikuda ega ka soovitud tulemusi või püstitatud eesmärke saavutada.

Picture

Kas Sa oled vahel vaadanud heatahtlikult kriitilise pilguga seda, kuhu tegelikult kulub Sinu produktiivne ärkveloldud aeg (loe: tööaeg)?

Kui palju teed Sa päriselt tööl tööd, millise osa tööpäevast sisustad lihtsalt infomüras ujumisega ning kui palju aega ja energiat kulub emotsionaalsele draamale - selle tootmisele, analüüsimisele ja seejärel lahendamisele (konfliktidele, arusaamatustele, kolleegide tunnete analüüsimisele või murede kuulamisele jne)?

​
Päris palju, eks?
──●◎●──
TÖÖL KÄIAKSE TÖÖD TEGEMAS.

Tasub silmas pidada, et töökeskkond on ühiste eesmärkide saavutamise, oma tööülesannete ja kohustuste täitmise ning lihtsustatult öeldes - töötamise - koht.
Selles kontekstis ei tohiks olla ruumi emotsionaalsele draamale.
Tegelikkus on aga hoopis midagi muud - valdavalt ei käida tööl tööd tegemas, ühine eesmärk on hägune, pühendumine on väga hägune mõiste ning veelgi harvem nähtus.

Teoorias kõlab selline lähenemine tööle iga tööandja unistusena, praktika on taaskord mõnevõrra erinev.
Märkimisväärne osa kollektiividest tegeleb suurema osa tööajast justnimelt draama loomise, mõnda draamasse kaasatud olemise, sellega toime tulemisega või sellest toibumisega.
​
──●◎●──
Kõik, millega lapsepõlves toime ei tulda, võetakse kaasa järgmistesse suhetesse ja täiskasvanu ellu.
Kõik, mis jääb kodus lahendamata võetakse kaasa tööle.

Tuleta seda endale meelde järgmine kord, kui oled sattunud, kaasatud või ise loonud mõne emotsionaalse draama töökeskkonnas.

Peamiseks probleemiks töökeskkonnas on inimsuhted - nii erinevatel astmetel, samatasandiliste kolleegide, kui ka klientide ja partneritega.

Kaasa võetud ja omandatud rollikäitumine on peamiseks põhjuseks, miks ka väga pädeva väljaõppe ja pikaajalise kogemusega töötaja võib olla väga desturktiivne, toksiline ja konfliktne.
See selgitab ka ära, miks vahel pädevaid spetsialiste on keeruline kaasata.
Inimresurss on iga organisatsiooni kõige olulisem vara ning kui inimestevahelised suhted on "haiged", löövad sümptomid välja ka mujal organismis - kasumis, tulemustes, arengu peatumises jne.
Kui kõik paadisolijad sõuavad erinevates suundades ning sisustavad kogu tööaja teineteisega vaieldes, liite luues ning oma seisukohtade õigsust kaitstes, ei ole võimalik jätkusuutlikult edasi liikuda.

Kollektiivis läbi mängitavate mängude ning neile omaste rollidünaamikate teadvustamine aitab neid ära tunda endas, kolleegides ja klientides ning edaspidi teadlikumaid valikuid teha - ehk siis vältida mänguga inertsist kaasa minemist.
​
  • DRAAMAVABA ELU
  • MÄNG
  • DRAAMA KOLMNURK
  • DRAAMAVABAD SUHTED
  • DRAAMAVABA TÖÖ
  • VÕIMALUSED
  • KONTAKT
    • SAAME TUTTAVAKS
  • BLOGI